En eftermiddag i Vasa.

Publicerat - 2011-08-12 @ 08:47:54
Hann inte med något bloggande igår. Först hade vi sovmorgon, och sedan tog jag en roadtrip med Novalie till Vasa. Hade tänkt köpa ett par skor på andiamo eftersom de hade -20% på alla normalprisatta och redan utreade skor, men hittade inga jag villen ha som fanns i min storlek. Otur. Tog iaf ett varv via H&M och köpte nödvändigheter som en kofta, strumpor, och ny bh (äntligen verkar jag ha hittat rätt storlek!) istället. Novalie fick ännu en långärmad blus och ett par tights med skinn på knäna. På Gina Tricot hittade jag en cardigan och försökte välja en annan färg som kontrast till det mesta svart, vitt, brunt, grått man redan har i skåpet. Tycker det är roligare om man vågar använda lite färg! Efter stadsbesöket blev det middag hemma hos min pappa, och en snabbvisit via min fammo. Fammo tycker ju hon ser oss så sällan sedan vi flyttade, hon är van att jag springer där minst en gång i veckan om inte mer. Men nu har vi faktiskt varit dit rätt ofta de sista veckorna. Jag tycker inte alls det är så jobbigt, och lång väg att köra. Men säkert kommer jag åka dit betydligt mindre då det blir mörkt och halt. Ogillar att köra bil då.

 


Jo, påväg in till Vasa igår så tankade jag förresten på TB i Nykarleby. Länge sedan man tankat så billigt som där, jag fick nämligen nästan 13L för 20 finska gamla mark (3,33euro) ;) Haha! (Tänk om det faktiskt varit så på riktigt, då skullle man verkligen kunna åka långt, vart som helst, när som helst.. Man tycker ju att det vid dethär laget inte borde finnas ett ända ställe som anger priset i mark längre. Hur kan de ha missat det så länge? Lever Nykabi borna sitt eget liv? Därför det går så bra för farmarna ;))

















Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?