hemma med sjukt barn

Publicerat - 2011-08-31 @ 12:10:07
Igår när T hämtade Novalie på dagis sade de att hon haft lite lös mage och att tempen visat på 37,5. Hemma med T hade allt sedan varit "nej" och "vill inte", tempen under armen visade 37,8, och när jag kom hem från jobbet hade hon ännu inte somnat så hon fick somna med oss. Sedan bar jag henne till egen säng, eftersom hon var så "livlig" i sömnen, och där sov hon sedan hela natten till klockan nio imorse. Dock vekrar hon feberfri hittills idag så om de inte svänger och kommer tillbaka ikväll får hon nog åka till dagis imorgon. Sedan är vi ju lediga resten av veckan. Har iaf varit mysigt att kunna vara hemma med henne idag, hon är så rolig då hon pratar längre och längre meningar, även om viisa ord är helt oförståeliga ännu. Vi har också läst "emma dagis" som är den boken som skall höras om och om igen. Hon har nog andra Emma och Totte böcker också + en del andra, men "emmas dagis" ska det vara. Jag läser inte ens texten i den längre för jag kan den utantill.. och idag pratade vi mycket om bilderna. Nu skall jag läsa tidningen och äta lite glass, samt  hoppas tösen skulle somna till sin middagsvila. (hör hon är uppe på rummet och leker trots att hon nyss lade sig ner..)
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?