nu var det klippt

Publicerat - 2011-08-25 @ 13:38:40
Jag svor kanske lite väl mycket då vi nyss kommit ut på förmiddagen och klippj-veln vägrade starta trots bränsle och 3-6 tryck på dendär knappen som kalls "schocken" eller hur det nu stavas. Lät iaf så på Novalie då hon ropade från sin lekplats..  Nåja, hittills är hon ju väldigt tam då det gäller fula ord. Gångerna det kommit ur hennes mun går knappt att räkna på en hand. Jag och T använder dem mycket sällan i vanlig mening men är vi stressade och irriterade kommer de nog fram.Vilket jag såklart blev. Nåja, ändrade planerna lite och for iväg på ett ärenede till posten och butiken istället. Åt mellanmål, förberedde dagens middag och "nattade" en flicka till middagsvila, sen tog jag nya tag! Och maskin startade på första försöket. Så nu är det värsta klippt ändå!

 
Ungefär 1/3 av vår gård. Finns alldeles för mycket buskar, träd och små rabatter. I höst ska vi rensa bort och omorgansiera en del av det. Och det där gula, det är huset det. Fönstrena uppe är gästrum, nere till vänster kök och det ensamma fönstret till höger Novalies rum. Här planerar vi bygga en terass eftersom all kvälssol kommer på denna sida av huset. Grunden görs troligen i höst och då flyttas/åker buskarna.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?