bråda dagar

Publicerat - 2011-12-27 @ 17:40:27
Det har varit bråda dagar, mycket att göra och många att hinna se. På juldagen var vi till Kvevlax och hälsade på min fammo, samt en sväng till Hankmo för att besöka min pappa där jag även fick träffa min bror och hans sambo. Även om visiten blev kort var det roligt att träffa min bror, har inte sett honom sedan han tog sitt pick och pack och gjorde som jag och flyttade en timmes bilfärd därifrån, fast åt motsatt håll... Tänk så det kan bli! :)

Igår var det T´s syster som höll kaffepannan varm, då de samlade föräldrar och syskon med familjer från hennes respetive mannens sida. Novalie som uppskattar sina några år äldre kusiner, speciellt de i lågstradieåldern, stod färdig i dörren och hade klätt sig själv med jacka, skor och handväskan över axeln innan jag just och just förbrett henne på vart vi skulle. och jag och T som inte ens var klara.. Hennes trotsiga och envisa humör som tar musten av oss var och varannan dag nu för tiden - fick mig vid synen av henne så - att skratta. (Inga utebyxor skulle på och först inte mössan heller. Det och att sedan veta att hon flera gånger om dagen säger meningar som "kan inte" "vill inte" "orkar inte" fick mig att vilja sätta en etta framför hennes nyss fyllda tre år.... Är det inte underligt hur "lillgamla" de kan var ändå. :))


(Tänk er dena plutt 1m längre och med 10 år till på nacken så vet ni vad jag menar)

Men dagen var inte slut där, för precis när vi kommit hem igår kväll svängde min vän Carola in på gården. Hon om någon kan verkligen få mig med på noterna så eftersom vi frossat i julmat, och godis senaste dagarna trotsade vi blåsten och for på en länk. Sen blev det en stund framför brasan i spisrummet i väntan på att bastun skulle blir varm och då vi varit där, och T hunnit med att träna lite han också, nattade vi Novalie och kollade film.



Och idag avslutade vi med lunch på O´leareys i centrum innan hon åkte hem igen och resten av dagen har varit helt lugn. Är som hela familjen skulle vara hellt utpumpade och ett tag såg det ut som Novalie skulle sova middag hemma för första gången på flera veckor.. hon hade nämligen själv tagit av sig alla kläder utom trosorna och bäddat ner sig i soffan med täcket på framför barnkanalen... men än är vi alla vakna.


Gissar och hoppas på en tidig natt för att återfå den rätta dygnsrytmen.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?