Hur har man tid? Hur har man råd?

Publicerat - 2011-12-12 @ 20:07:21
Fick en fråga för några månader sedan hur jag och T kan hinna med så mycket egentid. Förutom att han gymmar hemma i vårt garage som snart skall bli ett ordentligt "hemmagym" så har han nu i höst börjat med rinkbandy 1ggr/vecka och ishockey 1-2ggr/vecka. Själv gymmar jag 2-3ggr/vecka beroende på arbetsskift och lust.

För oss är det så att T ofta tränar på de tider då Novalie redan har gått och sova. Själv åker jag och tränar då jag vet att han är, och kan vara hemma. För mig är den en självklarhet att man ska kunna ha pappan att vara själv med sitt barn också. Sedan har Novalie aldrig varit speciellt mammig eller pappig av sig och det har varit viktigt för mig/oss att bygga upp en god relation till hennes mor-och farföräldrar så hon känner sig trygg där och de med henne. Jag är otroligt tackasam att vi har föräldrar (och syskon) som vill passa henne med jämna mellanrum, och detta gör att vi även kan unna oss tid tillsammans bara jag och T.  - Ibland med biobesök och kvällar hemma - ibland med vänner och lite roligare aktiviteter än att bara vara hemma his någon.

Vi tycker att vi mer och mer börjar hitta en balans mellan allt, och vi har verkligen jobbat för det. Sedan vet jag inte om någon tycker att vi även shoppar en hel del samt lyxar till det lite väl med övernattningar och resor här och där, men där kan jag säga att det inte handlar om några dyra eller jättelyxiga saker. Vi letar alltid förmånliga priser på det mesta, och sedan har varken jag eller T några laster med tobak, alkohol eller spel. Därför har man också råd med det där "lilla extra". När vi övernattar på hotell så är det sist och slutligen inte så mycket dyrare än att vi skulle ta taxi hem till ex. Petsmo där vi bodde tidigare. Vi vet också att vi skulle få övernatta hos någon av mina föräldrar eller kompisar, men här ser vi även chans att få mer tid tillsammans genom att välja hotell.

Vill man att ett förhållande skall hålla länge är det viktigt att man ger varandrea egentid, men också kan ta sig en tid då man gör saker tillsammans både som familj och bara som par. Novalie är sist och slutligen vår högsta prioritet, och självklart ser vi till att även göra roligare saker tillsammans med henne.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?