Julafton 2011, ett år.

Publicerat - 2011-12-25 @ 10:48:10

   
Helt ofattbart vad som kan hända på ett år. Från att ifjol ha firat julafton ensam hos mamma, då Novalie var hos T eftersom vi var separerade, fick vi denna jul vara tillsammans alla tre. Idag är det dessutom ett år sedan jag och T sakta riktigt på riktigt började dejta för att se vart det skulle landa igen. Tänk att de kunde sluta och bli så bra, trots prat om; en gång slut = alltid slut. Men där ser man; KÄRLEKEN ÖVERVINNER ALLT.

Nåja, igår var det ju som sagt julafton. Jag hade jobbat och vakat hela natten så dagen gick verkligen i ett huij. Sov till klockan halv tre då jag steg upp och tog Novalie med mej i duschen för att få oss ordentligt uppskrubbade och rena så vi kunde ta på oss våra julklänningar. Hoppade sen in i en varm bil som pappan i huset startat upp och fick köra den ca 20km långa sträckan hem till hans mamma och pappa. Där blev vi och t´s ena syster familj bjudna på en ordentlig julmiddag. Då vi ätit klart började vi fundera på tomten, och att det kanske var dags för honom att dyka upp. Mycket riktigt gjorde han snart det, och tydligen hade alla varit mycket skötsamma under året som gått eftersom ingen blev utan klapp. När tomten hade delat alla julklappar, vi hade tackat honom och sedan öppnat dem blev det dags för kaffe med dopp. T´s syster som ännu skulle hinna till mannens föräldrar på en till klapputdelningen tackade för sig efter det, och så gjorde även vi. Vi åkte hem och lät Novalie vara uppe lite längre för att hon skulle få leka lite med sina nya saker, och vi skulle bygga ihop ett familjens duplohus som hon fick innan hon lade sig. Då det äntligen blev tyst i huset plockade jag fram julgodis, chips och julmust och sedan blev det filmmys med T innan vi också kröp till kojs. En helt fantastisk julafton var åter slut.

  
Och här har vi mig med två nya favoriter; raggarsockorna som nån snäll "fammo" hade stickat och skickat med tomten.. Halskedjan i silver av T som verkligen vet vad jag gillar... denna kan man kombinera med olika accessoarer och vips, där hade vi pricken över i:et och nåt som verkligen är Kristina igen.. - ett hjärta, vad annars ;) Tack tack. :)
Postat av: Anonym

Varför separerade ni och hur länge hann ni vara det? Tror du Novalie påverkades något av det? Snyggt halsband btw ;D

2011-12-27 @ 20:13:24
Postat av: Kristina

Jag vill inte gå in på orsaken, tycker det är privat. Men kan säga att skulle vi inte ha separetat just då och varit ifrån varandra under den tid vi var, och T verkligen ville få det att fungera igen så hade det inte blivit nåt. Jag var stenhård, men till sist kunde inte heller jag dölja mina känslor.. jag valde att följa mitt hjärta. Vi tog beslutet i slutet av april -10, jag flyttade i slutet av maj och i december efter mycket samtal under hösten som skedde i samband med hämtningar/lämningar av Novalie och nåt enstka telefonsamtal bestämde vi att börja dejta, vilket ledde till att vi när T sedan flyttade til huset i slutet av februari träffades varje helg då jag pendlade dit, och han var hos mig nån enstaka gång i veckorna därmellan.. i juni då mitt ett jobbvikariat var slut hade vi ännu tänkt jag skulle skaffa egen lägenhet i närheten av honom, men redan i april kändes allt så bra så vi flyttade ihop igen direkt. Tror inte Novalie påverkats så mycket eftersom hon var knappa 1,5 år då vi separerade och vi ändå alltid betett oss bra i hennes närhet och var överens om hur det skulle bli redan då vi separerade.. Hon är bara glad, och skulle hon fråga mer då hon blir äldre så är det bara att förklara så bra man kan. Hon har aldrig varit skärskild mammig eller pappig av sig så jag tror även det underlättade en hel del. Hoppas du nöjer dej med det svaret. Och tack för det sista :)

2012-01-02 @ 16:45:39
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?