Stygn borttagning

Publicerat - 2011-07-01 @ 08:59:18

Nu kom jag nyss hem från sjukmottagningen. Jag hade öroninflammation för ganska så precis en månad sedan, och skulle på en eftergranskning med dem. Passade även på att be henne ta bort stygnen under mina bröst. Skulle göra det själv igår, men tråden var så genomskinlig och jag hade svårt avgöra om det fanns något annat av tråden utanpå än det uppenbara börjanet och slutet. Typiskt nog så lossnade det ena stygnet då jag skulle dra bort tejpen och sedan var det på det andra bröstet bara att ta tag i ena ändan och dra för det hade tydligen också lossat sig. Tycker inte alls det är så farligt med ärr strax under bröstet. De kommer nog knappast synas något alls inom ett år. Kirurgen som gjorde mina lär ska vara bäst på fina ärr på just den kliniken, *och jag kan ju dethär med hur myket ärr förändras och blir mindre synliga med åren. Annars har jag inte tagit värkemedicin på natten sedan midsommardagen nu. Och brösten har börjat mjukna rejält och jag kan sova i de flesta ställningarna igen. :)


* Har ett ca 20 cm långt ärr i ansiktet på vä.sida sedan bilolycklan hösten 2005. En del har inte märkt något av det förrän man nämnt det. :)

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?