Tjockis is back

Publicerat - 2011-06-08 @ 23:39:14
Nu har jag packat färdigt, det som rymdes i bilen denna gång. Nu är Novalie rum så gott som tomt om man bortser från resesängen, docksängen, gunghästen och en matta. Inatt sover vi vår sista natt här. På lördag ska jag och T umgås med våra vänner som bor här, så det sista som soffa, vardagsrumsbord, matbord och tvättmaskin tar vi då. De två sista arbetsdagarna innan semester har jag tänkt pendla.

Idag har jag och Novalie varit med tjock tv´n tillbaka till Malax. Fick en sådan till "låns" då vi flyttade hit till lägenheten i Petsmo. Haft en jätte trevlig kväll där med moster och "tupperware-moffa". De har en stor studsmatta på gården och gissa hur mycket Novalie trivs på den. Vi borde nog skaffa en egen, så mycket som hon skrek då jag berättade att det var dags att åka hem då vi varit ute och hoppat 45 minuter redan. Mommo skulle ut med arbetskamraterna så henne såg vi bara skymten av.

Att sommaren är här märks också tydligt. Då jag hämtade Novalie på dagis idag hade de fyllt ett bad ute på gården med vatten så barnen kunde leka med båtarna. Tösen var våt från naveln ner till fötterna, så jag var tvungen att byta hennes genomvåta skor till gummistövlar då jag hämtade henne. Självklart så råkar hennes sandaler vara hos T i Jakobstad, och jag är osäker om skorna hinner torka tills imorgon så det blev ett varv via Prisma på hemvägen från Malax. Hittade ett par söta ballerina tygisar i rosa med vita prickar så fick bli dem. Kan vara bra att ha ett par sådana också. Lätta och bekväma om fötterna.

Nu skall jag ta natt. Hoppas du också sover gott.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?