en förmiddag i hankmo, eftermiddag i vasa.

Publicerat - 2011-10-25 @ 21:38:17


Idag har jag varit ledig. Så det fick bli en tur till Hankmo, där min fammo bjöd mig och Novalie på lunch. Fammo är världens omtänksammaste som finns, och med henne pratar jag om nästan allt. Hon står mig mycket nära. När min faffa dog i vintras blev hon ensam kvar i huset de bott i över 45 år, men snart skall hon kanske flytta till något bekvämare. Inte så lätt för någon som samlat och sparat på allt. Vi pratar ofta om de där och hur det ändrats från generation till generation. Själv är jag ju snabb på att göra mig av med saker jag inte anser nödvändiga längre och tycker om att förnya. :)

Efter lunchen med fammo, åkte vi till GW gallerian utanför stan för jag skulle byta en jacka som Novalie fått för knappa två veckor sedan. Hon hann bara använda den ett par gånger så var dragkedjan sönder, vilket jag inte accpeterar på ett så nytt plagg. Troligen fabriksfel och det var inga problem att byta även om vi köpt den på rea. Hon fick också ett par strumpbyxor och en söt klänning som jag tror hon får ha till jul sedan. Efter det och ännu något ärende i Stenhaga åkta vi in till centrum. Träffade min vän Åsa, som jag kännt sedan sjuan på högstadiet. Blev en snabb "kaffe" på Görans konditori där vi betade av det viktigatse i samtalsväg innan vi skildes åt. Hon flyttade nämligen över kvarken i sommras pga kärleken (vad annat.. :)) så gäller att träffas och ta den lilla tid som finns.

Nu ska jag snart ge mig för kvällen. Kännt mig riktigt frysen sen jag kom hem så skall bli skönt att krypa ner under täcket småningom.. gonatt.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?