ett random inlägg om man skall hinna med i svängarna..

Publicerat - 2011-10-22 @ 09:56:30
Godmorgon!

Igår var en trevlig dag. Mötte upp en vän på Asian Garden i centrum tillsammans med Novalie och vi åt en god lunchbuffe. Efter lunchen åkte vi hem för att Novalie skulle få sova lite dagsvila och sedan åkte vi hela familjen till frissan för att få våra hår fixade. (eller jag och T). Novalie var riktig duktig hela besöket, även om hon började bli trött igen mot slutet. Vi hade med ett stort ritblock som hon fick rita på, samt trip, äppel och xylitolgodis att kunna ta in för att hålla energin och humöret något i shack. Vet inte hur andra med barn som snart är tre år har det, men vi köper oftast godis med xylitol åt Novalie och det är max 1gg/v som hon får det. Visst får hon smaka annat också som choklad, bullar och glass, men då man inte alltid får hjälpa till med tandborstningen hennes och den blir som den blir, ve och fasa för jag som är tandskötare i utbildningen så tycker jag extra xylitol verkligen behövs. Ibland tuggar hon tuggummi också något som hon lärde sig då hon började på dagis som 1,5 åring där de fick tugga efter varje måltid nåt som jag saknar på nya dagiset där det inte tuggas alls...

Idag då? Idag skall vi snart bege oss in mot centrum. T har skickat mig att fixa så vi får ordning på det trådlös nätverket här hemma så vi kan flytta datorn till arbetsrummet vi fixade till efter IKEA. Jag skall inhandla ett par "mommo-strumpbyxor" som jag kan ha unde rklänningen jag funderade ha på mig ikväll. Novalie skall till fammo och faffa på skötas över natten så både jag och t skall ut och roa oss. Kommer bli så att vi delar på oss från början av kvällen för att mötas upp senare. Han med 2 st av sina kompisar hemma hos en av dem, och jag med en kompis här hos oss. Måste försöka hinna städa huset före bara...
Postat av: c

Kan rekommendera "musse eltandborste" för barn. Har inte haft några problem hos oss med att inte få tänderna borstade 2 gånger om dan sen tomten kom med den!

2011-10-22 @ 20:59:38
Postat av: Kristina

Jo, har länge tänkt köpa det. Har redan en eltandborste hemma, så saknar ju bara borstarna.. men då det bara ska glömmas att köpa hela tiden. :)

2011-10-25 @ 21:52:51
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?