En weekend i Stockholm

Publicerat - 2011-09-20 @ 11:38:56

Har varit en rolig, men intensiv weekend i Stockholm. På fredagkväll när vi anlände med taxi till Sköndal och klev innanför dörren hos min barndomsvän Thomas var det bara stt slänga sif´g i soffan med tacos till middag och en kall cider/öl i handen framför idol. På lördagen bjöds det på ägg-bacon frukost innan vi begav oss med buss och tunnelbana mot Stockholm city. Där var det shopping och lite mat på en mysig restaurang som gällde. Sedan åkte vi snabbt tillbaka till Sköndal med shoppingkassarna i handen för att byta kläder, eller kanske ta en dusch innan avfärd och besök till Grönan och efter det baren. Denna kväll var min barndomsvän schysst och lät oss åka ensamma hem till hans lägenhet i Sköndal, medan han själv campade på annan plats. (Något som uppskattas av två stycken småbarnsföräldrar med en lite trotsig snart treåring hemma. :)) På söndagen dök han upp igen strax efter lunch och då begav vi oss på lite mer shopping, men i Farsta centrum. Vi fick ju inte glömma Novalie som var hos fammo och faffa hela veckoslutet, så det blev lite presenter till henne. Efter shoppingturen i Farsta var det åter full fart och vi hann vara cirka en timme hemma hos min barndomsvän innan vi för andra dagen i rad och tredje gången styrde med buss och tunnelbana in till stockholm city för längre middag på en restaurang innan bion (Jägarna 2). Perfekt avslutning på helgen, och gårdagen gick egentligen bara åt att sköta en efterkontroll från operationen jag gjorde i Stockholm för tre månader sedan, samt utnyttja ett presentkort på gratis färgning av bryn och fransa och plockning av bryn innan vi tog tunnelbana och tåg ut till det väntande flyget på arlanda - hem till en tös som överöste oss med kramar - och precis som oss bara ville hem igen. Home sweet home <3

 
1. Ett av de dagliga smatalen hem för att höra att allt var väl med Novalie hos fammo och faffa. 2. Vita
skor var tydligen pop. 3. Underkläder och bikini måste man ju ha, gissa hur roliga de är att shoppa nu! :)
  
3. Vinterjacka från Zara. 4. Min favoritparfym från Gucci, söt klänning från H&M. 5. Ett par snygga lågskaftarde stövlar från skopunkten som min älskling tog åt mig. Nöjd att jag höll mig till det mest nödvändiga. Novalie fick prinsess saker, memoryspel och en Nalle puh film!.Filmen är redan sedd en gång, seplet spelat och prinsess styrselnprovad. Nu skall jag fortsätta leka med vår tös. Skönt med ännu en ledig dag hemma innan jobb.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?