en bön, sannolikhet, livlina, tur ?!?

Publicerat - 2012-04-06 @ 21:42:40
Ja, vilket skulle du välja. Vad tror du var vår räddning? Ikväll skulle vi nämligen föra en badtunna till koskö där påsken skall firas imorgon. Innan vi startade funderade vi vems bil vi skulle ta, eftersom det visade sig att båda skulle behövas tankas i vilket fall som föll valet på paketbilen*. Sagt och gjort, vi packade våra saker och åkte iväg. I maxmo slog det T att nyckeln till tanklocket var hemma!! Vi skulle alltså inte kunna tanka bilen och lampan hade redan lyst rött en stund. Vända om eller fortsätta då man är nära målet. Vi fortsatte, jag och Novalie hoppade av vid min fammo och T fortsatte med badtunnan till Koksö. Två timmar senare satt vi igen i bilen och påväg hem, frågade T om han visste hur vi skulle lösa problemet med tankningen... han sa lite lätt att han redan bett en bön och det var bra om jag gjorde detsamma, hae vi tur skulle vi klara oss åtminstone till Nykarleby, min gissning var Oravais. En bit före Tesses cafe märkte jag dock hur bilen redan börjae "knycka" och en bit norr om infarten till Vassor vad det stopp. Ringde något samtal, funderade .. när... T hittar en extra nyckel i handsfacket till bilen som han aldrig använt, som visar sig passa till tanklåset. I lastutrymmet finns tanken han använder då maskinerna skall tankas, som råkar ha så pass lite men mycket brännolja i sig att vi kan lyfta ut den ur paketytrymet, koppla den till ackon på bilen så den automatiskt tankar de få litrarna i bilen och vi får fortsätta färden till närmaste mack, tanka ordentligt och vi är tryggt hemma. F-n vad vi skrattat åt detta i efterhand. Snacka om att bruka alla livlinor till max!

* Tur att den försvinner ur vår ägo efter påsk! Varför ska man skilda nycklar till bilen och tankluckan?!?
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?