fem stop längs vägen.

Publicerat - 2012-04-27 @ 08:46:58

  

Kom hem
först efter 22-tiden igår kväll så därav inget bloggande. Hade program för hela dagen. Startade färden hemifrån redan efter frukost och första stoppet hade vi hos min fammo i Kvelax som bjöd på maletköttsoppa till lunch, och uppvaktade mig lite i förtid inför min födelsedag. Vi tackar för det.

Efter besöket hos fammo, blev det besök hos min bror+flickvän som numera bor i "min" gamla lägenhet i Petsmo. Där bjöds på kaffe/saft och kex och Novalie fick gosa med en av katterna. De andra hade gett sig ut på äventyr. Hon är nog sådan djurvän denhär fröken vår. :)

Sedan blev det besök hos Sophie och Fredrik samt deras son Nicohlas. Barnen lekte och även här var det kaffe med dopp som gällde. Kände redan här hur magen skulle komma att jäsa under dagen, men vaf f-n, man måste väl unna sig då folk bjuder till och det inte är varje dag man är ut på sådana här äventyr. När jag var hos Sophie så skickade min "nästa dejt" att hon fått förhinder på jobbet så vår träffis blev inställd. Ringde då åt pappa och kollade var på hemvägen från jobbet hann befann sig. Det visade att han inte hade så långt kvar, så jag tog Novalie med mig, åkte via affärn för att handla lite ingridienser till en middag och så blev det ett besök hos pappa då. Han hade köpt en present åt Novalie, en tamburin, och hon tackade på sig hjärtliga sätt och sa : "Tack så mycket, moffa du är gulli". :) Haha. Ibland undrar man hur hon sätter ihop vissa meningar, aldrig hört nåt finare. :)

Nåja, efter detta stod ännu ett sista besök på listan. Mötte upp Malin i Kvevlax och med hennes bil styrde vid kosan mot Singsby och Heidi. Vi fick en rundtur i hennes mysiga och charmiga hem, och därefter blev det ännu mer saftdrickande med dopp och lite skvaller om senaste tiden. Heidi hade två kaniner i en bur inomhus så Novalie var så uppsluakde av dem så vi kunde tala i lugn och ro. Säger bara; vilka vänner man har, fast man inte ses så ofta. -v-

Ni är GULD värda allihopa. Och tack för en prima dag!

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?