välkommen till "kloakerna".

Publicerat - 2012-04-20 @ 18:47:34

Samtidigt som jag älskar att vi har projekt på gång och renoveringen framskrider, samt att vi skaffat en hund som för tillfälle blivit Novalies bästa vän här hemma är jag så led denna oreda det ställer till med. Städade huset grundligt för tre dagar sedan, och av detta syns inte ett spår. Ena ändan av huset består av ständigt dammkaos, och värst är det då rummen som renoveras såklart är som genomfart och närmaste granne med det rum där vi duschar. Andra ändan består av ständiga fläckar på golvmattan, och saker som plockats undan (läs: satts på högre nivå än fisk) för att de inte ska tuggas sönder, samt hinder som man ständigt ska kliva över för att man begränsat utrymmet att städa, vilket leder till ett ännu mer råddigt intryck! Jag hoppas vädergudarna börjar höra mina böner snart för jag längtar tills hunden kan vara ute om nätterna, och jag längtar efter att få börja inreda våra rum ordentligt utan att saker skall flyttas mellan dem. I alla fall för ett halvår framåt, för ännu återstå ju bara renoveringen av.. typ.. resten av huset (vilket är minst hälften - finns gott att göra på ca 230 kvm.) Så istället för välkommen till slott, välkommen till kloakerna.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?