denna fredag.

Publicerat - 2012-12-07 @ 15:54:00
Novalie har varit på dagis efter nästan en vecka ledigt, oc eftersom de flesta jobb "står stilla" för T nu när det blev kallt så hade vi sett framemot att utnyttja det för lite kvalitetstid med b.la shopping. Istället dök det upp ett jobb akut för hans del så då passade jag istället på att tillbringa hela eftermiddagen i köket och baka mockarutor (för N´s kalas) och sedan pizza till middag. Konstaterade att det var bra att börja baka i tid inför kalaset eftersom glasyren till rutorna inte räckte enligt recpet, och då jag skulle laga mera så sket det sig totalt då jag råkade spilla för mycket florsocker, och sen tog paketet slut. Glasyren räckte således till typ hälften av rutorna, så blir att baka mera efter helgen. Tur att pizzabaket blev lyckat och den blev lika smarrig som alltid i alla fall. (om man får skryta på sig själv :)) Dagen har på så sätt gått fort och nu är Novalie hemma igen, och sambon påväg ur jobb. Den sist nämnda kommer vi dock  inte se så mycket av eftersom han skall på grabbkväll med några kompisar i Vasa, så istället blir det kvalitetestid med dottern för min del, och till det har jag lovat henne ett riktigt fredagsmys med chips och dipp. Säkert trevlig fredag det med. :-)
 
 
 
 
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?