då det blir "jobbigt" att lämna på dagis.

Publicerat - 2012-02-21 @ 08:37:17

Jag har kvällsskifte och Novalie skulle till dagis först till nio. Skjutsade henne och då vi kommer in så är alla på hennes sida påväg ut. De har skidvecka, och skulle skida så jag tänkte jag bra kan lägga skidskorna på innan jag far eftersom hon annars var färdigt påklädd för att vara ute. Men NEEEJ! Hon VILLE INTE! Hur jag än försökte så sprkade hon bara med fötterna. Tillslut sa jag att det kanske är bättre jag lämnar nu och att någon fröken sätter på dem. De tyckte de också. Jag reste mig och gick ut, när jag nästan var vid grinden kom hon springande i strumfötterna ut på trappan och bara ropade jag skulle komma tillbaka och lägga på henne skidskorna... En fröken kom dock efter henne och tog in henne och det sista jag märkte innan dörren stängdes var att hon fortsatte tjutandet och verkade kasta sig på golvet. Även om hon nu säkert har skidskorna på, och skidar glatt med de andar ute och gråtandet och skrikandet forsatte max två minuter så är dessa lämningar och få gånger det blir såhär ändå så jobbiga.. Skulle bara velat rusa in, krama henne hårt och lugnt säga "mamma är här", medan jag skulle vaggat henne i min famn. <3

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?