drömmen om värme.

Publicerat - 2012-02-04 @ 13:37:56

Har en del av min familj som just nu befinner sig i Thailand, och snart skall komma hem. För snart fyra år sedan var även jag och T med på den resan. Då var det mitten av mars, och temperaturen där var 37 grader ännu på kvällen då solen lagt sig (det var kolmörkt) och klockan var 22.30. För varmt tyckte vi! För ni kan ju tänka er vad de måste varit på dagarna då solen gassade från en klarblå himmel. Men vi fick veta att denna period var Thailands varmaste och det skulle vara bättre att resa dit i december/januari. Efter att ha pratat md folk som varit just denna period verkar det också mera lagom. För en tid sedan fick vi veta att en av T´s vänner nu eventuellt planerar resa dit i januari nästa år, och vi har långsamt börja fundera om vi skulle hänga på. Dock finns det några saker som gör mig tveksam, och det ena är ju det att vi inte är ensamma längre och resan dit med flyg tar 12-13 timmar. Men efter denna vecka med temperaturer upp emot nästan -30 grader så kan jag inte annat än börja gilla ideén. Lite värme mitt i smällkalla vintern hos oss är inte fel, och det finns fler som rest med barn. Och blir det inte Thailand kan jag bra tänka mig nåt annat, så länge det innehåller sol och bara sandstränder.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?