öroninflammation

Publicerat - 2012-02-01 @ 09:34:13
Novalie hade klagat på sina öron i söndags hos fammo och faffa, men eftersom hon somnade bra och inte gnällde nåt på söndagskvällen och inte heller på dagis i måndags så hade vi hoppats det skulle vara falskt larm. Men då hon skulle gå och sova på måndagskvällen började hon bara gny och gnälla, och jag frågade vad det var. "ont i örat" sa hon samtigt som hon höll om det. Jag satt brevid henne och pajade och hon höll hårt om mig, men vaje gång hon skulle börja slumra till ville hon bara börja gråta.. tills sist gav jag henne en supp och hon somnade genast. Tänkte att såhär kan vi ju inte ha det, och trots att hon inte har feber utan är mest snuvig och hostar en aning bestämde jag mig för att ringa rådgivningen. Vi fick en tid på sena eftermiddagen och visst var båda öronen röda. Tyvärr, hade de ingen läkare på plats då vi äntligen fått det kollat så vi blev uppmanade att fara till jouren till en 19.15-tiden för att få en läkare att kvitterra och skriva ut recept. En timme väntade, och när vi sen skulle hämta ut medicinen hade apoteket stängt en hlv timme tidigare! Aldrig har jag saknat Vasa så mycket, vilket apotek stänger kl 20 i stan liksom?? Gruvade mig för att hon skulle ha mera ont i öronen än kvällen innan då hon skulle lägga sig igår och att en supp kanske inte skulle värka lika bra, men hon somande utan gnäll och utan supp så tydligen var det inte så farligt. Nu ska vi iaf hämta ut dendär pencillinkuren! Gäller bara att klä sig varmt först och hoppas T mindes lägga i motorvärman i min bil innan han själv for på jobb. -24 står utemetarn på här idag..
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?