Äta bör man, annars dör man.

Publicerat - 2012-01-17 @ 19:55:59



Idag när jag kom hem från jobbet och hämtat Novalie på dagis blev det att göra korvsoppa till middag. Tycker soppa är en suverän måltid eftersom det innehåller allt man behöver och du slipper stå och hacka sallad och röra i flera grytor samtidigt, men det tar ju ändå minst lika mycket tid om inte mer eftersom du ska skära och hacka allt innan du kan börja på. Visst, det finns ju sopprötter så sparar du lite jobb då du bara behöver förbereda hälften, men jag tycker färska råvaror är det bästa. Soppa, är nog en av de få rätterna jag inte fuskar med något halvfärdigt i. ;) När vi hade ätit färdigt hade jag föreslagit åt T vi skulle ta en kvällspromenad ute hela familjen. Tycker det skulle suttit fint då det inte var så kallt och blåsigt idag, men istället somnade jag på soffan, och när jag vaknade var klockan så mycket att vi skulle börja lägga Novalie. Får hoppas på bra och gott väder imorgon istället för nu har jag ett par dagar ledigt igen. En tanke under dessa dagar är att vi aktivt skall börja göra nåt åt våra renoveringstnakar som jag babblat om i all oändlighet snart.. Har sagt åt T att det är under dehär dagarna som vi ska försöka kolla ut golv och färg så vi får göra en helhetsbild av allt och kan börja på. Annars har vi sommarn här innan vi ens hinner blinka, och då är det fullt upp igen.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?