Novalies språksprång.

Publicerat - 2012-05-24 @ 20:30:06

Jobbat idag, och ännu följer tre arbetsdagar innan man har EN ledig dag. Har alltså inte hänt så mycket på hemmafronten mer än att jag hade ett par riktigt goda prat och mysstunder med Novalie. Alltså kan ibland inte fatta när hon blev så stor att man kunde börja ha fler och fler meningsbyten och diskussioner med henne. Hennes språk har verkligen utvecklats sedan jul och hon berättar gärna om allt hon ser och hör samt vill veta vad/var allting är. Idag förklarde hon också att vi skulle behöva köpa en stor studsmatta för att "Novalie vill ha stor studsmatta så Novalie kan studsa högt". Klart det! Är ju inte så kul att se då de lite äldre grannbarnen mitt emot och runt om studsar och har så skoij. Sade hon skulle prata snällt med pappa ;). Sedan hade hon sångstund då vi skulle borsta tänderna också och sjöng sådant de brukar sjunga på dagis.. och fast jag kanske inte fattade så mycket då flera av sångerna för mig var obekant så var det ändå så underbart att se hur hennes ögon lyste upp bara för att man fick visa mer av det man kan. Oh, Novalie, du är så härlig, mamma älskar dej. <3

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?