nya stolar, reklamation och skoskåp.

Publicerat - 2012-05-18 @ 20:23:53

Oh, denna dag. Först hade vi lite sovmorgon till 8.30 då VVS montören ringde på dörren för att meddela att han kommer och drar alla rör och lägger upp det sista elementet i hemmagymmet/spisrummet imorgon. Efter det blev det frukost och så kastade vi oss i bilen för lite uppköp till renoveringen på Rautia. Sen via hemmet igen bara för att slänga av sakerna och fortsätta bilandet mot Vasa. Köpte äntligen våra nya kökksstolar, svarta - istället för det vita från Asko. For via minimani för att säga ett snabbt hej till pappa och brorsan som också var i stan, samt för att handla hem mer hundmat. Tänkte sedan åka och kolla shoppingutbudet i GW gallerian, men ångrade mig i korsningen vid starkki och for istället vi Carolas föräldrar för att hämta skoskåpet hon haft hem åt mig från IKEA för ett par veckor sedan. Bilade vidare mot Kvevlax, for vi affärn där och ringde min fammo för att åka dit umgås samt slänga in lite varmmat innan vi fortsatte hem. Hemma skulle stolrna monteras, men då jag kommit till det sista paketet och skruvat fast den sista sisten på stolbenen ville den inte stå plant, upptäckte också att sömmen gått upp på en annan, försökte kasta om mellan stolarna så jag åtminstone skulle ha en hel, men tydligen är det något med skruvhålen på den enes sits så det gick inte, vilket betyder att jag nu skall reklamera två stycken och således får vänta fyra veckor på de nya eftersom jag råkade nappa de sista från deras lager idag. Bättre gick det i alla fall med skoskåpet som jag skruvadeupp på väggen, som istället för skor skall få agera förvaring för mössor, vantar och dylikt.. Bra så. Nu blir det att sätta på bastun och ta en lång dusch!!!

   

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?