Gravidlista v 23

Publicerat - 2012-10-11 @ 16:06:00

Hur fick du beskedet att du var gravid?

Med ett positivt graviditetstest. 

Vilken vecka var du i då?

v 4-5

Hur reagerade du när gravtestet var positivt?

Glad, men lite noijig.

Hur berättade du för din pojkvän att du var gravid?

Sa bara rätt ut.

Var det planerat?

Ja.

Hur lång tid tog det för dig att bli gravid?

Inte länge alls, om man bortser från en tidigare mf.

Var du orolig för missfall?

Ja, eftersom det är efterlängat och haft ett tidigare..

Vem i er närhet fick veta nyheten först?

Två vänner, en till mig och en till T.

Hur gick ni ut med det officiellt?

Jobbet berättade jag då jag komma tillbaka efter semstern. Var tvungen eftersom man helst ska undvika tunga lyft och vi har några sådana. Till familjen efter första UL. Försökte få Novalie att berätta då hon fått vara med på UL, men gick sådär så fick nästan säga det själva till de flesta.. :-)

Känner du dig redo att bli mamma?

Absolut! Ska bli kul med en bebis igen.

Hur känns det att ha en bebis i magen?

H*n verkar väldigt lugn, precis som Novalie. Kanske lite mer ordentliga kickar då det äntligen rörs, ändå har varken T eller N fått känna dem ännu, slutar oftast då. Busunge där inne. ;)

Hur mycket har du gått upp i vikt under graviditeten?

11 kg (med N var det 14-15 på hela grav!!)

Cravings?

Salmiak i början, inte så mycket mer eller annat nu. (hade samma med N)

Gravidkrämpor?

Extremt illamående från v 6-12, lågt blodtryck med svindel så jag nästan låg en vecka efter midsommar, lite ryggont. Annars har jag mått prima sedan v 13-14.

Har ni planerat några namn?

Jo, killnamn finns från innan, tjej är mera öppet. Hinner nog! Andranamnen är dock klara eftersom det blir något namn som redan finns i släkten och var på tal redan förra gången..

Hade ni lätt för att komma överens om namnen?

Haha, eftersom det är T som vill att andranmanet helst skall vara något från släkten (han är mer traditionsenlig), så är det väl mer jag som funderar de första, men båda skall vara överens om båda ändå. :) 

Vad tror ni att det blir, en flicka eller en pojke?

Ingen aning! Konstigt då jag med första kände så starkt det var en flicka och fick rätt. Novalie säger iaf lillebror och sedan har jag växt mera på bredden denna gång, med N fick jag bara magen och kunde ha mina egna kläder längre!! Men har ändå svårt att gissa...

Hur länge ska du vara föräldraledig?

Minst 9 mån, helst 1 år. Sedan får vi se...

Ska ni dela på föräldraledigheten?

Nej! T´s jobb är så säsongbetonat och ofta har han automatiskt mindre på vintern, så vi är väl hemma båda då. Inte mig emot! :-)

När är bebisen beräknad att komma?

13/2 enligt första UL, blev bakåtflyttad en vecka redan då. (hade haft 4/2 annars)

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?