glädje till livet.

Publicerat - 2013-04-06 @ 15:33:12
Så var det ett tag sedan man bloggat igen. Datorn är verkligen inte i prioritet just nu, är desto flitigare på instagram då det är så enkelt med telefon. Ska ändå försöka bättra mig här eftersom jag själv vill minnas denhär tiden längre fram. :)
 
Det njuts i alla fall oftast till fullo i detta hus vågar jag påstå. Jag har kommit igång med lite lättare träning som består av vagnpromenader och att gå på crosstrainern. Känner hur man bli gladare, och får ännu mer energi av det. Och bara efterkontrollen är gjord funderar jag börja springa och ta lite lättare styrketräning också. T undrade annars om han hörde rätt då jag nämnde springandet, men något skall man väl utmana sig själv med. ;)
 
Novalie som trotsade och hade sina värsta humörutbrott när och innan lillasyster kom till världen har det lättat aningen med. Till och med på dagis tyckte de hon växt så sedan syster kom. Det är en syster som (oftast) gärna springer efter blöjor, kläder mm till lillasyster. Ibland kör hon även vagnen då vi är ute. Och påklädningen löper oftast självmant utan att tjata på tusen gånger eller att hon ska vara som en stor bebis som mamma skall klä på. Hon plockar gärna själv saker ur kylskåpet och fixar med mat på tallriken eller pålägg på bröd i den mån hon kan när man har händerna fulla, samma sak med att plocka bort efter sig. Säger ändå inte att troset gett sig helt, men det är mer hanterbart. Hon får egentid med mig i parken där vi leker kurragömma medan Milea sover i vagnen och med  pappa har hon fått bada i utomhusspa.
 
Med Milea börjar mer riktiga rutiner sakta sitta. Märks hur hon mer och mer verkar följa ett visst tidsschema. En natt överraskade hon och sov hon från 9-4.30 innan första matning, för att sedan äta och sova igen från 4.50-7.45. Då känner man sig lite mer utvilad :). Inatt sov hon också bra då jag matade henne 22.30 och hon vakande första gången strax före halv sex. Dock är det fortfarande oftast 3-4h intervaller nattetid som gäller. Dagtid sover hon 2-3 gånger, varav det första passer är ca 3h och sedan kan det bli två stycken 1h pass eller ett på 2h) När hon är vaken blir hon mer och mer nöjd att ligga och jollra för sig själv eller med oss en stund, och titta nyfiket på vad allt som sker runt om. Vid rådgivningsbesöket i tisdags (nästan 6v gammal) var hon 4960gram och 56cm.
 
  
 
  
lite bildregn från senaste dagar.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?