händer.

Publicerat - 2013-04-09 @ 22:25:00
Idag har vi spenderat största delen av dagen i "Nykabi" hos T´s föräldrar. Det har städats ur en bil, och själv passade jag på att gå en promenad runt stan. En runda som startade med att jag i panik trodde vi fått ett  allvarligt fel på vår nya vagn då korgen inte gick att lossa då jag skulle ta bort regnskyddet som kommit i kläm, men som sedan efter 15-20 minuters klurande med svärfar som hjälp aldrig hade varit något fel bara denhär blondinen hade kommit på att knapparna till "låsenheten" sitter i övrekanten på korgen och inte där nere där det klickar fast. Den var alltså felfri och bara att knäppa upp. Fick ta promenaden för att lugna mina nerve istället efter det onödigt uppmålade "panik scenariot". :)
 
 
 
Annat som hände när vi var i Nykabi var att Milea för en sekund verkade ha hittat sina händer. Men eftersom hon lade ner dem tillbaka lika fort som de kommit upp vid ögonen så tänkte vi att det bara råkade se ut så. I babygymmet hemma sedan låg hon ändå en god stund och pratade med sakerna som hänger där, och mitt i allt tar hon upp händerna och slår till den ena leksaken flera gånger. Tror ändå inte att hon är så medveten om att det är hon som gör det hela ännu, men bara att se det komma fick mammahjärtat att le lite extra. Härligt då man börjar få respons* tillbaka på olika sätt efter alla dessa veckor. Till och med Novalie klappar händer för det. :)
 
 
 
Hon frågade annars av mig ikväll om mamma inte har någon bebis i magen nu mera då Milea kommit ut, men det har jag då inte. Men bara det att hon redan tycker  vi  kunde ha fler bebisar i huset är ju lite kul, men vi sätter nog stopp på det just nu. :)
 
* Jollra har hon ändå gjort en tid redan och leendena blir mer och mer riktade som en gest att hon känner oss.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?