tatueringssjuk!

Publicerat - 2013-04-28 @ 09:54:45
Gjorde min första och hittills enda tatuering för 10 år sedan. Ett hjärta med tribalmönster i svanken. Var väldigt poppis just då med tatueringar och lite "coolt" , så jag tjatade på mamma att hon skulle låta mig göra en eftersom jag inte var fyllda aderton, och jag var säker på vad jag ville ha och kunde stå för det livet ut, och det inte var någon "jätte" till tatuering. Hon var snäll, godkände mitt val när hon sett det, och en viss del fick jag till och med som present (eller om det var hela?). I efterhand vet jag dock inte om jag tillåter att mina barn tatuerar sig innan de är 18 om de skulle komma på ideén. Här hemma är T helt emot det i alla fall. Själv tycker jag väl det  beror på vilket motiv/sak man väljer göra. Jag har i alla fall inte ångrat min, och det att jag valde göra den just i svanken har ju gjort att man  knappt ser den själv, den är lätt att dölja och därför tröttnar man inte. Men nu nästa och vad?
 
Det jag vet är att jag vill ha något som symboliserar mina barn/familj, och gärna på vänster handled eller strax under nacken. Tycker det är så fint med bokstäver, men oberoende om jag skulle välja att skriva ut hela deras förnamn eller bara bokstaven känns det som det blir "för mycket kaka på kaka". Sen inte säkert familjen är "färdig" ännu, eftersom både jag och T tycker minst två, helst tre barn vore lagom för oss. (och så bra som det går med Milea just nu är tanken på en trea inte utesluten). Så med den vetskapen är frågan den om man ska vänta tills man tror familjen är komplett eller om man ska laga en innan, men spara utrymme för eventuell utfyllnad. Efter att ha googlat bilder är jag övertygad om att den i alla fall skall innehålla symboler, och svag för hjärtan som jag är så ska det vara med.
 
Här är några alterntiv:
 
  
 
Förtsta tatueringen jag hittade symbolisrera just de tre barn som ägarinnan till tatueringen har. Den andra och tredje är båda med barnens födelsedatum/årtal. Min ide´ /historia när jag ser dessa är att göra två hjärtan som går in i varandra och sedan under dem lägga barnens födelseårtal/namn/första bokstav. De hjärtan som går in i varandra skulle då symbolisera jag & T (om man nu vill tänka det skall ha någon betydelse till varför de är två.)Mycket bättre alternativ än att tatuera in hans namn för finns ju andra bevis för sådant. ;)
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?