the weekend.

Publicerat - 2013-04-15 @ 12:15:00
Helgen for i ett rusligt tempo. På lördagen var vi ute i nästan tre timmar från förmiddagen. Vi har börjat träna med cykeln åt Novalie nu så det cyklas varje dag vädret är bra, och vi är ute. På eftermiddagen kom fammo och faffa och hämtade upp henne då de kom från Kokkola. Hon hade själv pratat med dem i telefon kvällen innan och bestämt hon skulle övernatta hos dem eftersom hon hade fått ett nytt nattlinne. Ja, någon orsak skulle man tydligen ha. :) T var i jobb till kvällen och när han kom hem fixade vi ihop lite käk, åt framför tv:n och var i säng innan klockans ens slagit halv elva! Lite olustigt  eftersom det var helg och lördag dessutom, men är man trött så är man.. :)
 
Igår befann han på jobb igen, så Novalie kom hem när han slutade. Det gjorde att jag och Milea hade största delen av dagen för oss själva. Så vi for till loppis och spanade in hyllplatsen jag bokat tills idag, och tog ett varv med att spana på annat också då vi ändå var där. Hittade faktiskt lite kläder i gott skick i nästa storlek åt Milea, samt ett spjälskydd. Efter det blev det en sväng via affären för att handla lite fikabröd och sånt till gästerna vi skulle ha över på kvällen. Hem och laga mat, som ingen hann äta (men det betyder ju jag slipper koka idag!), städa undan det värsta bombnedslaget och vid 17-tiden precis då jag plockat in dammsugarn i städskrubben kom resten av familjen hem, och en halvtimme senare anlände gästerna med sina barn.
 
Idag är Novalie på dagis, men skall snart bege mig för att hämta henne. Tror det får bli ett avsnitt av "Sofias änglar" först bara. Så skönt att ha hemmet för "sig själv" en stund! :)
 
   
Lite bilder från instagram. Träningen måste jag ta itu med idag. Vilat från den hela helgen!
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?