v 40+6, ctg

Publicerat - 2013-02-19 @ 11:39:00
Idag är jag då lika långt gången som det blev med Novalie. Ännu tycker jag inte jag kännt av några riktiga sammandragningar, utan det är bara i bäckenet det känns som ett ordentligt tryck mer eller mindre vissa dagar. I lördags trodde jag det skulle bli till värkar, men nej.. Så idag var det bara att åka iväg på dendär ctg kurvan de bokat in mig på vid mödrapoli förra veckan. Tycker det är tråkigt att ligga där då inget speciellt syns, mer än att allt är normalt, men idag hände ändå nåt under tiden jag låg där och stirrade på den där skärmen där hjärtljuden pendlade med allt från 125-160. Brevid dem var det nämligen gröna siffror som lyste, oftast mellan 7-40, förutom en gång då det plötsligt höjdes till nästan 160!! Tyckte det verkade konstigt och frågade BM då hon kom vad det var de gröna siffrorna riktigt registerade, var det sammandragningar? Jo, det var det och hon kollade pappret och såg jag hade haft en rejäl topp. Dock hade jag knappt kännt av det själv, bara sett det på skärmen! Så visst, samtidigt som det är bra något kanske jobbar på i det tysta så skrämde det mig lite att jag inte kände mer. För:
1) betyder dethär att det kan bli en raketförlossning då det väl börjar?
2) kommer vi hinna till BB på de åtta minuterna det tar, och dess för innan  hinna invänta barnvakten (svärmor) som det tar 20min att köra hit för?
 
Spännande lär det i vilket fall bli, även om jag mer och mer börjar tro på en igångsättning på måndag oberoende på vad folk runt om säger.. (så hopplöst känns det idag igen!)
Postat av: Malin

Spännande tider... Jag känd int heller åv na sammandragningar först fast ctg visa att ja had, men bara 3 tiim baket va e full fart :) kanske ni snart får far in, haller tuman....

2013-02-19 @ 14:08:52
URL: http://malinhs.wordpress.com
Postat av: Jossan

Heeej!
Oj att du inte har fött än. Jag som trodde 10e februari! :) Jag har bytt blogg som du kanske märkt. Har haft väldigt kämpigt så har inte hunnit skriva en kommentar här. Hoppas förlossningen går bra. Önskar dig lycka till med allt! Kram

2013-02-20 @ 16:47:36
URL: http://mammatillwinston.devote.se
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?