Nyårsafton.

Publicerat - 2013-01-02 @ 19:59:29
Så hade vi nytt år. Som jag längtat. Kommer inte skriva någon årskrönika om 2012, eftersom det aldrig varit min grej. Är ju bara att gå bakåt i arkivet om man är nyfiken. :) Känns i alla fall bra att lämna det året bakom, och skall man sammanfatta det finns ju två ord; renovering & graviditet. Känns som det är det ända år 2012 gått ut på, men båda är ju livslånga investeringar så skall inte klaga. :) Av 2013 önskar jag dock att vi skall hinna på åtminstone en resa utanför Finlands gränser, eftersom vi inte var längre än till Ähtäri under året som var. :)
 
  
 
  
 
Nyårsfirandet kunde i alla fall inte börjat bättre. Hade bjudit hem ett par kompisar, men bara två som först skulle ha möjlighet att komma. Plötsligt var vi nästan dubbelt upp innan 12-slaget då en vän kom på att det nog skulle vara roligare att fira året med oss i alla fall efter en intensviv jobbhelg, och ett annat par lyckades "tappa" sina gäster pga flunssa. Tur jag hade lagat en hel del mat i form av salta pajer, innerfile, potatisgratäng och sallad, så det räckte gott och väl åt alla som ville ha. :) Novalie fick en lekkamrat, och de lekte och var uppe ända till 23.30 då vi även smällde några fyrverkerier med dem innan de stoppades om -och sov gott vid 12-slaget - så vi vuxna efter att ha skålat och önskat varandra "gott nytt 2013" kunde sjunka ner i utespat ett par timmar, innan vi bäddade för alla, och sa hejdå efter frukost nästa dag.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?