tiden som bara rusar och allt man vill hinna.

Publicerat - 2013-07-01 @ 18:09:31
Vi blev utan internet i nästan en och en halvvecka, efter en felanmälan märktes en sladd som trillat ner ur en ledning, men nu fungerar allt igen = Frid och fröjd, men vad har då hänt sedan senast. Inte så mycket eftersom jag var sjuk stor del av förra veckan.
 
  
Men i helgen hade jag min syster på besök. Hämtade henne på busstationen fredagkväll. Hade inte berättat åt Novalie vem som skulle komma, så hon blev förtåss jätteglad då hon såg vem som kom. T har vi haft i Helsingfors på träningsläger hela helgen, så därav passade det bra med extra sällskap här hemma. På fredagen kollade vi filmen Trassel med Novalie, och sedan var det meningen vi skulle se en annan film då barnen somnat, men istället satt vi och småpratade till klockan ett, varav vi tog natt i hopp om att hinna till stan på lördagsförmiddagen. Istället tog vi sovmorgon till klockan tio, halv elva, så den planerade lunchen fick bli frukost. Åkte in till stan och kollade rean. Tyckte inte det fanns så mycket. Hittade bara en tunika åt Novalie som jag länge spanat på, men tyckt varit för dyr. Nu var den på -50% och bara några storlekar kvar, varav en passade henne perfekt, så fick bli den. Sedan blev det också ett par byxor inför hösten åt henne, och sedan hittade jag en vit stickad/virkad tröja åt mig själv! Länge sedan man köpt något till sig själv i affären, så tyckte jag var värd det. Hittade en t-shirt åt T också, men tyvärr var den för stor så får byta den nästa gång jag far till stan. När vi kom hem från stan blev det tortillas till middag, och sen blev det igen bara att kolla en massa filmer. Hade planerat in betydligt mer utetid och strandbesök, men var ju bara mulet och regnade så det blev ju som det blev. På söndagen hann vi inte med så mycket mer än lite lek med barnen och lunch, innan det var dags att skjutsa syster till bussen igen, och sedan började något som bara kändes som en evig väntan på att pappan i huset skulle komma hem igen. Och strax efter klockan 20 var han äntligen hemma. Novalie som fastnat för diverse småkryp, och gärna ska ha fångat ett som annat då hon är ute fick ett utrustningsset med tillhörande väska för det. En sak med "glasboll" på ändan som man fångar krypen i, och sedan en burk där man kan sätta ner dem och kolla med förstoring. Tyvärr har denhär morsan inte orkat sig ut idag (då solen varit frånvarande) så ännu är det otestat. Börjar bli led att det bara är mulet, regnar eller kommer nån enstaka regnskur nu som då. Var är vädret vi hade sista veckorna i maj?
 
Får ju dessutom panik av att halva sommaren näsan gått, utan att man gjort något mer än det mest vardagliga besöken. Det ska vi i alla fall ta tag i nu. :) Så fort vädret tillåter, och T har ledigt skall vi till Wasalandia. I nästa vecka får min mamma dessutom semester, så då är planen att jag och flickorna skall fara till Malax och vara där ett par dagar. Hoppas på bra väder så man kanske kunde vara vid deras villa. För en båttur vore riktigt fint. :)
 
Vad är era sommarplaner/vad har ni gjort hittills i sommar?
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?