BFF

Publicerat - 2013-06-15 @ 15:19:00
  
 
Thomas är en av mina närmaste vänner, han har funnits med hela skoltiden sedan årkurs ett. Kanske inte som den allra närmaste, eftersom han på den tiden var mer vän med min bästis, och det fanns gånger då hon verkligen fick höra ett och annat då vi "tvingade" henne välja vem av oss hon skulle umgås mest med riktigt. (Vi ville väl båda ha ensam patent på henne ;)) Umgicks hon mer med den ena av oss så kände det andra av oss avsky för det. Haha! Sedan flyttade hon till Sverige i mitten av tonåren, och då lämnade bara han och jag kvar här, utan vår bästa vän, och plötsligt skulle vi börja studera samma sak då han också valde närvårdarinriktningen, så sedan sextonårs ålder har vi nog varit oskiljaktiga! Tänk så det kan det gå. ;) Nu bor i alla fall denna sköna typ i Sverige han med, men vänskapen består och vi ser alltid till att få in en eller flera kompisdejter då han är hemma. Dessutom är han fadder till Novalie, liksom Carola är fadder åt Milea. Och eftersom Thomas och Carola är lika bra vänner som han och jag, och jag och Carola anars hänger en hel del nu då hon också är tillbaka i Österbotten efter alla års läkarstudier i Estland, så är det självklart att vi passar på att umgås alla tre då tillfälle ges. Så igår kom båda av mina absolut bästa vänner hit, och vi hade en superkväll med tortillas till middag och spabad på "seinon" som vi säger på dialekt. Och idag har vi slösat bort timmar Jakobstads centrum på lite shopping och mat innan de brummade iväg söderut igen. Tack för besöket säger vi, och barnen tackar såklart för alla presenter och uppmärksamhet (tid) de fått med sina faddrar.
 
 
 
 
 
 
 
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?