Midsommar och flunssa.

Publicerat - 2013-06-24 @ 18:09:00
 
 
I knappa två dagar innan midsommarafton hade vi snickaren här, och fick äntligen färdigt ett (av våra planerade)trädäck. Perfekt tajming till midsommarfirande som i år skedde hemma med några goda vänner, då vi alla numera har småbarn, och inte ville pracka iväg till någon enslig sommarstuga utan vare sig kanske el eller vatten. Och det blev så himla lyckat! Det var grillat, "nypäärona", sallader, såser, rökt lax, vaniljglass med jordgubbar och barn som lekte så suveränt tillsammans att vi föräldrar inte behövde gå in som fredsmedlare en ända gång. Så härligt! Tyvärr började jag känna mig mer än frysen framåt midnatt, och vaknade upp med feber och värk i musklerna på lördagsmorgonen, så jag och Milea fick stanna hemma på lördagen då T och Novalie  for iväg till hans ena systers sommarstuga för lite lättare middag, och Novalies träff med kusiner. Igår var jag ännu inte på bättringsvägen så då hade vi en riktigt mysdag hela familjen istället; vi sov länge, kollade filmer och innan läggdags fick Novalie bada i spa med pappsen. Idag är första dagen som febern gått ner rejält, utan burana, så nu ska vi tro min energi börjar komma tillbaka till normalnivå småningom! Imorgon har vi nämligen tid på fyssen med Milea då hon har en tendens att vara spänd/vilja spänna armarna rejält mellan varven, även om det blivit betydligt bättre sista veckorna redan. Och på onsdag hoppas vi kunna fara på mammabarnträff till Rummelbacken.
 
 
 
 
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?