ordning i kaoset.

Publicerat - 2013-06-04 @ 21:00:00
Det har varit så bra att ha lillebror på besök. Han har verkligen underhållit barnen så jag fått komma ikapp med en del nödvändigheter här hemma, vilket inte är så lätt att hinna med just nu då T har fulla arbetsdagar från morgon till kväll, och man därför ofta själv ska försöka hinna med både hem och barn. Vill ändå inte klaga eftersom man är inkörd och vet det är så denhär årstiden, och jag tycker jag oftast hinner med rätt bra ändå. Lite dammtussar i hörnen har aldrig skadat någon, och varför gå och plocka barnens saker då det ändå ser likadant ut fem minuter senare igen. Så länge man har ordning i kaoset är det ingen fara. ;) Men nu hade jag som sagt turen att få ha min bror här , och såklart passar jag på. Så nu var även vår gräsmatta klippt och jämlik med grannarnas så de inte tror vi har någon slags odling på fri blomsteräng, och övrevåningen som vi inte städar så ofta (då den inte används så flitigt) är fri från damm, så lite extra ro i själen för några veckor framöver ändå.  
 
Nu får det bli soffläge för denna mamma, för imorgon väntas finbesök av Malin och hennes lilla A som är en vecka äldre än Milea. Planen är en "playdate" med de små liven nu då det börjat ha mer vakentid, återstår förståss att se om de verkligen är det just då. Förhoppningsvis lär ju vi mammor vara det i alla fall.  ;)
Postat av: Anonym

ses imoron! :)

2013-06-04 @ 22:06:59
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?