denna dag, ett liv.

Publicerat - 2013-03-16 @ 16:30:00
Ja, vet inte hur jag skall sammanfatta denna dag såhär långt. På förmiddagen var Novalie ovanligt tyst i tv-rummet, men tänkte bara att hon kollar film så det är väl därför. Efter ett tag tänkte jag att det ändå är bäst att gå ner och kolla, stannar för toalettdörren är uppe och vad hittar jag inne på golvet där? Jo, ca 3-5cm hårtussar! Novalie hade hittat nagelsaxarna och frisserat sig själv, så nu är hon aningen tunnhårigare på ena sidan. Då man ställde frågan varför hon gjort något sådant här var svaret helt självklart: "vill vara som pappa" Vad svarar man på det? Var så arg så jag kokade, då ungen äntligen börjat få så långt och bra hår och det inte var länge sedan jag hade min vän som är frissa att toppa det.. ändå skrattade vi gott både jag och T efteråt då jag berättade åt honom vad hon gjort. Svaret var ju så fyndigt påkommet!! :)
 
Nåja, på eftermiddagen höll jag ändå mitt löfte om att åka in till stan och köpa lite påskpynt. Första gången jag var iväg själv med båda barnen, (T är på jobb), men Novalie skötte sig faktiskt helt okej och jag berömmde henne gång på gång då hon orkade gå och inte smet iväg eller lekte kurragömma lekar. På slutet blev hon ändå lite trött och jag beslöt att det var dags att betala. När jag betalt och vi gått genom kassan märkte jag hon inte hade sin nalle i handen mera. Efter en halvtimmes sökande i affären gav vi upp, men anmälde den saknad ifall den skulle dyka upp.
 
Så en dag med lite hyss, men ändå skötsam då det väl gällde om än otursdrabbad då nallen kom bort är väl den korta sammanfattningen.  Var ju självklart en miss att inte se till att nallen lämande i bilen innan vi gick (som vi annars varit noga med sedam den var borttappad sist), men noterade den först efter att vi promenerat en bit och tänkte det får gå om det ändå gått förr, hade ju ändå båda barnen med..
 
Hemma blev det iaf mat och så sådde vi påskgräset, Noavlie har redan kikat en gång om det börjat växa ännu. Tror någon är ivrig att lägga dit de färgglada kycklingarna :)
 
Postat av: Malin

Finurlig tjej med bra svar angående håret ;) tycks höra till de flesta småflickor det där med att klippa håret, tur de inte får för sig att klippa i något ännu värre iaf... Bara inte A blir sämre igen så börjar vi nog med utevistelse nästa vecka (nog för att vi testade på idag också, kunde inte hålla oss :)) , så vi kan höras om någon promenad nån dag :)

Svar: va roligt, vi ska hoppas på han bara blir bättre nu så gör vi det, :)
litenhimmel.blogg.se

2013-03-16 @ 18:08:32
URL: http://malinhs.wordpress.com
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?