övertrött bebis.

Publicerat - 2013-03-07 @ 12:55:00
 
Varit två dagar då det varit lite svårare att få Milea att sova ordentligt nu. Igår blev jag tvungen att dra upp henne då hon nyss somnat om på morgonen bara för att föra Novalie till dagis, då T åkt tidigt i jobb. I samma väva som vi ändå släpat oss ut i bilen så passade jag förståss på att hämta ut ett paket och fara via affären också. Så hennes sovande blev lite knyckigt, och när vi sedan kom hem och hon ätit och skulle sova igen, fick jag ha flertalet tuttinstoppningar och dra vagn tills hon slutligen somnade och sov ett par timmar. På kvällen då hon sedan skulle nattas hände samma sak. Hon somnade, men vaknade till ett par minuter senare och var så ledsen. Provade ge mer mat, men inte var hon hungrig. Funderade det kunde vara lite magknip, men tyckte egentligen inte att hon visade något större tecken på det heller. Hon blev ju dessutom två veckor igår, och kolik brukar ju kunna komma vid den tidpunkten, så jag är ju "livrädd" att det är något sådant som är påväg att bryta ut, men eftersom hon är nöjd bara hon får vara i famnen också så tror jag mer på övertrötthet.
 
Idag har vi haft lite samma dilemma nu på förmiddagen, hon har sovit en knapp halvtimme som längst, först nu verkar det gått vägen så skall hoppas hon sover ett par timmar nu. Är ju lite svårt att underhålla en bebis på bara ett par veckor också. Är ju mest att finnas där, ha i famnen, sjunga och prata med dem som gäller. Inte har de ännu ro att ligga själv och titta.. så därför blir det ju lite jobbigt också så fort de orkar va vakna mer än en timme åt gången :) Men jag försöker ta det lugnt ändå, och som tur är vi ju två som kan avlsta varandra här hemma. Så man kan gå ut och räkna till 100 ett par gånger :)
 
Annars funderar jag mest på när man skall våga börja ha lilltösen sova ute om dagarna? Har ju varit lite blåsigt senaste dagarna, och ännu har vi bara hunnit med en kortare vagnpromenad, men skulle gärna vara ute mera nu då solen passar på att titta fram. Sedan har jag ännu 10kg kvar till vikten innan graviditeten, så fast det inte är någon stress med dem så vill man ändå röras i den mån man kan. :)
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?