den rätta tatueringen

Publicerat - 2013-10-25 @ 19:57:00
Det där att jag vill göra fler tatueringar sitter fortfarande i. Aldrig kännt sådant sug efter att få göra en sedan min första, och hittills enda gaddning, vilken blev riktigt lyckad och som jag ännu 10 år senare kan stå för. Ännu roligare är att även T börjat fundera på det här med tatuering, och det är ingen liten en han skulle vilja ha. Trodde han skämtade först, men han verkar helt allvarlig. (undrar bara vad han säger den dagen han sitter där under nålen sen, men kampsport utövare som han är så måste ju den "onda" känslan vara som en fis i rymden ;)) Vore ju kul om man kunde fixa dem på samma gång. Själv är jag i alla fall helt inne på att jag ska ha en text av något slag vid nacken, inte för lång och inte för kort. Och det ska vara något som symboliserar familjen, kärleken eller livet. På vänster underarm skall jag ha ett monogram med första bokstaven i barnens namn, men då vi inte är helt säkra på om vi fyllt vår barnakvot redan eller inte så får det vänta. Lika bra det. Sitter hur som helst och googlar alla möjliga texter och symboler just nu för den i nacken, men inte fastnat för något 100%. För mig är en tatuering inget man gör på impuls, eftersom den skall sitta där hela livet, då kan man lika bra vara utan. De texter jag funderar på just nu är:
 
* with every heartbeat
* evreywhere  i am there you will be
* (don´t dream your life) live your dream
* wherever life takes me nothing can break us apart
* we all have a story to tell
* once you know what love is, you never let it go
 
Vilken skulle ni göra? Eller har ni några tips på liknande (lite mer annorlunda) citat. Av dessa är de med fetare stil mina favoriter just nu, och tror mest på nr 1 eller 6. 3.an känns lite väl "djup" men älskar den för just det.
 
Hittade annars denna bild då jag googlade ideér:
Haha! Här har de ju gjort en kul grej av det, men just därför man verkligen bör tänka till en extra gång innan man tatuerar sig och vad man gör. Själv skulle jag aldrig, aldrig, aldrig tatuera in kärlekens namn. Kanske första bokstaven, om man som jag kan förklara den som nåt annat ifall "shit happens". (för skulle jag tatuera in ett T kan det lika gärna stå för mitt smeknamn Tina, som min egen familj alltid kallat mig.) Annars är nog en symbol, text eller likadana tatueringar bättre om man vill förklara sin kärlek till en andra hälft.
 
Postat av: Malin

Nr. 1 tänkt jag tatuer förra våren, men eftersom jag visst att jag sku kuna va gravid när som helst så tänkt jag att e får vänt. Så fin text, symboliserar familj, kärlek och vänskap så bra! Här sa T också här om dagen att han sku vill ha en tatuering och jag bara whaaat?! :D

2013-10-25 @ 22:27:58
Postat av: Kristina

Just nu ere nr 1 som känns närmast hjärta att laga å. man gör ju typ " allt" för fam, vänner o barn.

2013-10-25 @ 22:37:56
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?