första flunssan och knäckig äppelpaj

Publicerat - 2013-09-09 @ 12:30:00
   
I lördags vaknade en varm och snuvig tjej. Natten hade varit sämre än normalt, med napp instoppningar minst varannan timme, något som brukar ske 1-3ggr/natt om ens det då hon oftast sover hela nätterna. Tog därför temp och den visade nästan 39 grader. Gav en supp och fick ner den lite. Dagssömnen varade max 40min under hela dagen. Och efter än ännu sämre natt då jag bäddade ner mej på en tunn bäddmadrass vid sängen i hennes rum, och hon vakade nästan en gång varje timme och hade svårt att få sömn pga sin täppta näsa, så tyckte jag nog det behövdes mer än bara suppar och böcker/dvdfodral under benen vid huvudändan i sängen. Så igår inhandlade vi vår första näsfrida! (aldrig behövt åt N, och har inte ens vakat så ofta en natt med henne trots flunssor dessa snart fem år). Blev också koksalt näsdroppar och hackad lök som jag lade i en gammal strumpa att hänga vid huvudändan i sängen, och natten tills idag gick betydligt bättre! Hon sov i ett sträck från 22.30-06.30, och ingen feber. Bara lite snuvig! Gissar det var tredagars feber hon hade, och som tur är har hon trots det orkat äta/dricka som normalt och varit på gott humör. Nu hoppas jag att vi håller oss friska för imorgon drar jag med tjejerna till Malax och hälsar på mommo en natt. Skall också passa på att besöka en vän jag inte sett på på ett tag längs vägen innan, och så är jag bjuden på ett partylite i Vasa. Mycket partyn nu. :) På söndag skall jag själv ha både zelected by houze och tupperware, så saknar någon en inbjudan eller vill beställa något är det bara att mejla, sms:a, ringa! :) Äppelpajen på bilden kommer troligen bakas igen (gjorde en igår då vi inte hade bättre för oss än att mest hänga inne då T och N for till Nykabi), så kanske blir ni bjudna på det om ni dyker upp. ;)
 
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?