hjälpredan.

Publicerat - 2013-09-24 @ 20:03:00
 
Hon som vill dammsuga. Jag fick inte ens röra dammsugarn. Får hoppas att det kunde hålla i sig, för om ett par år skall man åtminstone klara av att städa sitt rum själv anser jag. :) Vad hjälper era barn till med, och vad tycker ni är rimligt att kräva i olika åldrar? Här är det ännu mest jag som plockar (personskada eftersom jag avskyr då en massa saker ligger framme och ger stökigt intryck..) Men jag har också blivit  bättre på att låta vissa saker vara (det ser ju ändå likadant ut efter fem minuter igen) och att säga till personen det berör att själv plocka upp sitt. Så numera plockar Novalie ofta ihop sina leksaker själv eller så hjälps vi alla åt om vi är "trötta" så det ska gå undan. :)
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?