om jobbet.

Publicerat - 2014-02-27 @ 20:34:00
För en månad sedan började jag jobba. Milea har vi hos en dagmamma, och Novalie är nu tillbaka på heldag vid dagis. Jag jobbar cirka 80%, och är partiell vårdledig resten av tiden. Har tänkt jag ska var detta så länge man får, dvs tills Milea fyller tre år. Passar mig perfekt. Speciellt då jag annars har svårt att säga "Nej" och gärna tar något extra skifte här och där då det behövs, men nu får jag inte då jag bestämt mig för detta och på så sätt får man lite mera tid hemma. :)  Vad gäller Mileas dagvård så har det gått jättebra att lämna hos dagmamman. Tycker det är extra bra hon fick börja hos en sådan då hon ännu är så "liten", och hon till skillnad från sin storasyster (som var rätt tidig) istället varit rätt sen med att ta sig fram, och inte går ännu. Eventuellt får hon börja dagis till hösten när  Novalie skall till förskolan så det inte blir så olika körrutter, men eftersom vi trivs med dagmamman kan det också vara värt att köra det lilla extra som det då kommer bli dit. Tiden får utvisa hur det blir helt enkelt. Just nu trivs vi, och det känns bra att få komma bort hemifrån ett par dagar i veckan, vara social och verkligen göra något annat. På så sätt tar T mer ansvar hemma och att barnen även får mera egentid med pappa är ju aldrig fel. Pappa är jätteduktig, som Novalie säger. :)
 
 
 
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?