söndagsflumm.

Publicerat - 2014-03-02 @ 19:57:00
Efter att ha vakat natten tills igår, var det skönt att  få sova en hel natt ostört. Milea har börjat vakna 1-2ggr/natt och ibland går det inte att lägga in nappen, utan det ska va en skvätt mjölk. (säkert en utvecklingsfas bara eller mera tänder på gång och eftersom hon inte hade gått upp så mycket mellan 10 månader och ettårs kollen och viktkurvan således börjat dala neråt) Så i natt skötte T hela uppvaknandet och det kändes bra. Behövde inte ens säga åt honom! -v-  Oftast är det ju så med män att de verkligen kan vara med sina egna barn och passa dem då man inte är där, men så fort man är hemma är det som vi kvinnor har största delen av allt ansvar på oss (eller så är det för vi är så vana att göra saker automatiskt så vi inte släpper in männen!) . Märks även på barnen att det är så, för de ropar  ständigt "mamma" så fort det är något. Igår hade Milea däremot börjat säga en massa pappa! Så då hon vakande från en vila var "pappa" det första ordet hon ropade. (kändes bra för mig som hade rätten att sova största delen av dagen om jag ville) Annars har hon inte sagt så mycket pappa ännu förutom vid 4-5 mån ålder då hon började jollra mer stavelser och pa-pa-pa var det som var lättare att säga. Men sen hon lärde sig säga mamma, och verkligen menat det så har det dominerat. Nåja. Nog om det! Igår kunde jag hur som helst inte sova mer än lite på fem timmar efter vakandet, och det konstiga var att jag kände mig så otroligt pigg. Gymmade till och med här hemma en stund på kvällen, medan T och Novalie tog ett bad i utespa. När vi nattat barnen tog jag en sväng till abc eftersom vi hade slut på mjölk. Såklart ville T jag skulle beställa hem något från hesburger samtidigt, och jag ville ju inte vara den som satt där och  "snålades" (också blev sugen på rikssvenska) så då beställde jag kycklingwraps till mig själv medan han fick en hamburgarmåltid, så satt vi hemma och mumsade på det medan vi kollade  film. Tyvärr var det en riktigt skitfilm i mitt tycke så efter en stund blev det "äntligen fredag" från kanal 5 och "SSN News" från TV4 som vi plöjde genom istället. Och eftersom jag sov så lite igår, har den här dagen varit riktigt seg istället. Inte orkat aktivera mig nåt extra alls. Så barnen har fått leka inne hela dagen. Det har byggts koija, ritat och kollat barnkanalen på tv. Milea har introducerats mera med lära-gå vagnen så nu går hon riktigt bra med den. Själv kände jag mig suverän i köket då jag lyckades åstadkomma hemlagad pannbiff och potatis till middag istället för att köra nåt halvfabrikat. För så trött har jag varit. Tror det blir en tidig kväll. Tur man ännu har två dagar ledigt.
  
 
 
Liten tjej som plötsligt växer och förändras i raketfart. Stanna tiden! -v-
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?